onsdag 13 augusti 2008

Ready for take off




Så var det dags igen - diverse bekanta är redo för Take off...
Geologen drar till The island Iceland. Den bloggande boden har trånat stövelklacksland så länge att hon inte kunde hålla sig längre - pasta basta! Katten i solen drar till land of makroud. Och under ett par veckor kommer kollogrannar att vandra i mina fotspår på Azorerna...
Sista jag boardade gjorde jag det i annans namn. Och den å sin sida i mitt. Mrs "Bittemor" Eriksson? Nope, det är inte jag men det gick vägen för både mig och henne på var sitt håll, och helt omedvetandes om varandras identitet, genom såväl pass- som boardingkoll. Mao 2 x 2 missar från personalens sida. På senare tid skärpt security? Njaee, kan nog inte riktigt hålla med om det...
Avslutningsvis - Scrap Sofia - som gör en annan form av take off i dagarna - brottas med bubblig kökstapet uppsatt på betong. Ser inte bättre ut än att hon får skrapa mer än planerat. Been there, done that...

2 kommentarer:

Sofia Eriksson sa...

Jodu, nog har jag fått skrapa allt! Grannarnas glada tillrop har låtit "nämen fyyyy då!!!" och "hmm, hos oss gick det att tapetsera uppepå, men det här ser ju iiinte roligt ut" och "vilket JOBB du lägger ner" och "det kommer verkligen att bli fint" och "så vidare"... :)

Fy fabian! Sjukskriven, orkeslös, jävlande vägg, jävlande tak, jävlande stege och jävlande färgburk och jäääävlar vilken krasch! Paus och helgvila beordrad! Okejdå.

Annika sa...

Har sett dina bilder och med sensommaren 2006 i färskt minne kan jag inte annat än le igenkännande åt din blöta hallvägg som framkallat ett utökat ordförråd (och ömmande svanskota) än vad quinna vanligtvis brukar ha, fniss. So Keep up the good work!