söndag 17 augusti 2008



" Vad då titta rakt in i kameran, det gjorde jag ju så bra förra gången! Nä, tacka vet jag Annikas väska, den är mycket roligare att ta sig en titt i. Hmm..hon har ju godispåse, sladdar och mus till laptopen, penna och anteckningsblock. Och hennes fleecetröja gillar jag helskarpt. Lika bra att passa på när hon och matte fikar. Jag tar mig ett par tuggor till..."

Vissa dogs kan man bara inte få för mycket av. Till exempel Vedklyvarparets Albin - en "fralla" (fransk bulldogg) med stora mått av charm. Sist han on stage här i bloggen var han på väg till 08:a för sin första utställning. Och den klarade han av med bravur. Ett 3:e pris plus en extra utmärkelse. Snart bär det iväg till nästa, denna gång i Timrå. Lär nog bli rätt enkel match det också. För Albin är en kille av rang. Om än att tandsingarna blivit rätt kraftiga sedan sist. Bettar hur mycket som helst att han kommer att flirta in sig hos husse för att få sova på hans kudde inatt. Tog nämligen en lite för stor tugga av Annika väska idag...

" -Uj uj, nu ligger man på minus. Inte hos Annika, men hos husse... )

2 kommentarer:

Anonym sa...

När jag läser om mej själv som vedklyvarns hustru så ser jag mej själv som ett jakla stort vedträ, hela huvet ser ut som en träbit.
En rutten asp om jag har en dålig dag och ett björkträd när jag är glad, haha. Albin hälsar puss puss.

Annika sa...

Jaa du, precis på pricken likt ett vedträ, gammal, tör och spräckt. Asgarv...men din självironi om björk och asp är inte så dum faktiskt. Pussa frallan tebaks..