onsdag 13 maj 2009

Kamelblått





Ni som följt min blogg, livet i ökenland och på kolonin vet att min värld är delvis blå. I alla dess nyanser. Nu är den på god väg att bli ännu blåare. Det babyisblåa staketet som jag fick förra året ska nu förses med ny strykning. Knallade iväg till färghandeln med en av de 420 pinnarna för att utröna exakt vilken kulör i NCS-skalan det handlar om. Vilket inte visade sig inte vara så lätt. Killen bakom disken kliade sig i huvudet ett bra tag. Efter mycket om och men kom vi fram till antingen 0530-R90B eller 1020-R90B.
Sov på saken och i morgonsolens keffeskimrande sken med lappen i knät googlandes efter kulören, puffade jag upp ett par taxfreepinnar. Och det gick det upp ett Liljeholmen - KAMELBLÅTT....typ Windows Live Camel Blue!!!!!!!!!!!!

Tebaks te butiken, samma kille som med lite pillande i brytningsregistret till slut fick oss att unisont enas om att Camel Blue inte benämns 0530 ej heller 1020. Utan det är 1040 som gäller. Så får det bli och har (tack och lov) fått grannens gillande på omgörningen...
Stugan? Tja, även den behöver en ny strykning. Å quinna är inte sen att hålla på traditionerna. In the land of Lill-Babs kommer jag att behålla de vita knutarna och köra ett par varv med Falu Rödfärg...svart sådan. Take it or leave it - Falu Rödfärg Svart. That´s it gona be...

3 kommentarer:

Beatrix Vnunk sa...

Jag målade precis en vägg orange och funderar nu sönder mig kring vilka cigaretter den kan matcha.
Hade precis givit upp när jag kom på att den kanske finns representerad på Right-paketen.
Äntligen fick jag nytta av att ha varit rökare som ung...

Anonym sa...

Härligt ..Tunisien i Sverige ..inte helt fel..:-) Elke

Annika sa...

Aldrig fel, alltid helt rätt.