onsdag 4 februari 2009

Teknik i repris och heja Danmark!





Ny mobil...igen. Den som så snöpligt blev stulen på julafton är nu ersatt. Exakt samma modell men långtifrån samma känsla att ställa iordning den jämfört med förra gången. Då hade jag sparat slantar för att köpa just "denna där" och glad i hågen ägnade åtskilliga timmar med att tanka över kontakter, musikfiler och foton. Drog iväg till ökenland och hann fota en hel del + film och ljudfiler innan en "rat" ryckte den ur min näve. Kvar stod jag med batteriluckan i näven medan Snabbe Ville försvann ur min åsyn. Snopet överrumplad övergick snabbt till snöpligt ledsen, arg och f-bannad. Dels på händelsen i sig, dels på att jag borde ha haft bättre koll, jättekoll, stenkoll. Nope. Nu börjar jag om från början, laddar, kopierar, laddar över, laddar ned. Ånyo en dag a la teknik i repris men pga hög självrisk infinner sig inte den glada hågen. Blomkålen gapar tom på flus...

...special message to Preben - "Heja Danmark, vi e röde, vi e vide, vi e danske dynamite..."

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är så förbaskat tråkigt att bli av med sina grejor! Särskilt om det är nån annan somtar över! Fy attan! Hoppas du växer in i din nya så den känns som DIN!Kram

Annika sa...

..alltså det var inte kärlek vid först ögonkastet, varken från min eller den nya sida. Vi är inte riktigt i fas men om vi ger varandra lite tid så ska vi nog komma över växtvärken. Precis som med andra kärlekar...