fredag 2 maj 2008

Skrubbar och garderober





Det kom ett mail;


"Ska du till X-land igen, det har blivit ditt andra hemland, va? Jag beställde thai-resan för 1 månad sen och då var hotellet vi ville bo på fullt??!!!! helt otroligt, har sagt att jag aldrig skulle dit. För ett tag sen fråga jag Vedklyvarn om vi skulle sticka dit, han skulle inte åka.... nu... och när fan ska du åka då sa jag,,,,, när jag blir gammal sa han... då sa jag att det är du ju redan, han titta på mej gick in in skrubben och funderade. Vi åker väl då, sa han när han kom ut. Den skrubben är bra, haha en positiv skrubb".


Det kom ett skåp;

Behovet av någon form av förvaring i sovrummet var skriiande men utbudet av skrubbar och garderober i Terrass-pörtet lika med noll. En repa på byn med Edit och Warhol resulterade i ett förtjusande skåp, helt i min stil dessutom icke stiltypiskt för landet i fråga. Visserligen med några skavanker såsom avsaknad av vänster dörrspegel men so what, det är lätt fixat. Nyfikne Jojkan började pilla bakom tyget på spegeln; "Kolla, det ligger något här!". Försiktigt lossade vi tyget och vad skådade våra blågrå irisar om inte kalenderbilder på det som definitivt är såååå typiskt för detta lands manliga innevånares huvudsakliga intresse - bollar av läder..

Det här skåpet är bra, haha ett positivt skåp..

"Tänk dig att ha en man i skåpet, i en ask bland andra grejer, när som helst så plockar jag fram min lilla ask..."

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snygg bild på ett läckert skåp, men männen då, dom var inte vacumtorkade så det bara är att lägga dom i blöt ...?

Annika sa...

Kalanderbladet März och tröjbild "Westfalen"..första tanke nån tysk som tagit med sig skåpet över den blå pölens guppande vågor till öknens torra dyner? Sekond thought - blötläggning av torr germanboy = slöseri med energi.