tisdag 21 juli 2009

Dromedar. Pucko!




Läser en notis på SVT text om att Dubai ska börja förädla kamelmjölk från 3000 dromedarer för att göra choklad som ska exporteras till delikatessbutiker över hela världen. Yeaah, give it to me....

Hmm...det vore kanske nåt att satsa på. I Tunisien. Fast där är kamelerna dromedarer. Alltså, kameler har två pucklar, dromedarer en. Å vad önskas att dricka? En pucko tack. Drommepucko...
Fast även denna affärsidé tarvar stenkoll på kronor, ören och dinarer. Camelia, hallååååååå....äru med på ett hörn?

4 kommentarer:

Veiken sa...

Hmmm.....här kallar vi Pucko för 08.;) Dubai kan väl hålla sig till det dom gör nu och låta andra fixa puckochoko. Sen kan jag hjälpa till att äta, F'låt, bjuda mina vänner:)

blondinenimedinan sa...

Fast det krävs riktig kakao också inte sånt brunt pulver dom har här...bättre göra ökenost tycker jag. Läser läskigheter om Dubai i brittisk press och har ingen lust att shoppa nåt därifrån i alla fall, riktigt ruskigt samhälle.

Annika sa...

Yeah, let´s go på ökenostturné i höst!

Veiken sa...

Hahaha! Mera Pucko.....nu är jag vacker som en dag. En mardrömsdag. Har legat ute och dragit ogräs. Svart under naglarna, svett om hela kroppen och allmänt "vacker" Jag ska strax asa mig till vatten. Lite kaffe efteråt och jag blir som ny!;)....