lördag 8 mars 2008

Vicken vecka och nytt nummer



Veckan som varit går hart när att beskriva. Började med att träffa Pat Thibarine, dryga 70 och still going strong. Very nice lady indeed, hoppas vi ses igen!
Hade lite lösa planer...de grusades till regelrätt rusande genom vardagens alla vedermödor, utredande av röra skapat av "turisterna" Pinoccio, Pite, Kurtan och Laila. Samtliga äldre än jag, samtliga i behov av fast hand på dem av tidigare känd mark. Trots detta så blev det Oh yes, I fick made it but promise myself - NEVER again! Alltså, har man och kvinna fyllt fifty, varit gift, skaffat barn, företag, fastigheter och all sköns andra ting så borde man och kvinna väl även kunna föra sig någorlunda hyfsat i vestibuler, på street och restaurang. OCH redan ut notan på ett vuxet sätt. Nope. (A la Krook - det står Gustav på den..a tvi a tvi a tvi). Suck.
En hel dag i medina sammanfattas: mjaau, snygga röda golvplattor, guld, vitt, murbruk, kuddar, stjärnor, views, färsk fisk, nice café. Real nice var att få träffa Steward, Edit, Igor och Myran med knoddar. Möten, korsvägar. Så olika men ändå inte. Vi har nåt gemensamt, så även med Jojkan som kom inknallandes med Raili vid älven, keep in touch!
Ligger hästlängder efter Warhol. På mer än ett sätt, i smart shopping, inte minst i Photoshop. Funderar på hur jag ska Illustrator det på ett bra sätt. Hmm..learning by your doing, funderar och återkommer men jag har sagt det förut och det tål att upprepas hur många gånger som helst - Warhol, tack för att just DU finns..där du är.. så generös och tålmodig. Obetalbart, återgäldning kommer vad det lider. Dessutom född på samma dag, vicken happening..

F - utan dig och dina omtankar är jag inget. Hjärtat kvider. Denna gång i form av fixande av ett nummer. Nu är jag en del av landet. 21244545 är mitt, det förpliktigar och jag är mäkta stolt. Ordet lycklig passar in här. Jag är det nu, i vanlig ordning rufsigt rusig.

Inga kommentarer: